söndag 11 september 2016

Allmänt Intryck Unga Hästar 4 år

Idag har jag varit och tävlat med Bigge (Bravour,val, f-12, e. Hermes ue. Prestige) hos Stävie RF. Tessan földje med som groom och stöttning (och fotografering så klart). Det är ju inte tävling på riktigt om Tessan inte är med. Vi är ett sammansvetsat team - jag och Tessan - och gör allt utan att egentligen behöva prata med varandra. Jag antar det blir så när man har jobbat tillsammans länge. Dessutom är det Tessan som har fostrat och satt mig i tävlingssystemet och jag kunde inte önskat för mer.

Nog om hur bra Tessan och jag är, det kan jag skriva om i dagar, hihi. Nu åter till tävlingen. Jag hade som sagt med mig min egna häst, Bigge. Han är fyra år och har sedan några veckor tillbaka kvalat till Breeders Trophy. Idag var tanke att ge honom en god erfarenhet av en ny tävlingsplats. Han skötte sig väldigt bra. Han var lite coolare än sist vi var ute på tävling och jag kunde påverka honom mer under bedömningen. Traven var fin. Skritten fick jag inte riktigt till så bra som jag kan men den var fortfarande bra. Galoppen lyckades jag bäst med. Hans poängrad blev följande:

Trav 8
taktmässig, vägvinnande och elastisk.
Skritt 7,5
Vägvinnande, ren. Skulle kunna vara mer framåtgripande fram.
Galopp 8
Rytmisk och välbalanserad.
Lösgjordhet 8,5
Väl utbildad och visad.
Allmänt intryck 8,5
Tre bra och utvecklingsbara gångarter. Harmonisk typ.


 Uppvärmning
 Susanne (Gielen) var på plats för att hjälpa mig på framridningen





Jag är jättenöjd med både mig själv och honom. Nu är det fokus på träning och matchning inför Breeders Trophy som erhålls på Flyinge första veckan i oktober. Det finns saker vi gör riktigt bra och några saker vi behöver träna mer på. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar