fredag 23 september 2016

Livet med häst är bäst!

Bild från när jag red Bigge för några dagar sedan. Härlig stämning på stubbåkern i solnedgången :-)

Visst är vi bortskämda med fantastiskt fint väder för tillfället. Hela September har varit lite som en dröm. Ungefär 20 grader, sol och vindstilla mitt på dagen. Nu märker man dock att tidigt på morgnarna och kvällarna börjar det bli lite svalare. Det är fortfarande fint mitt på dagen men hur länge kommer det vara? Njut så länge du kan.

Hästarna har börjat sätta lite mer päls. På Högås har vi redan klippt två hästar, Stene och Bambi. Nästa man till rakning är Bigge. Han ser ganska fin ut i pälsen just nu, kort och blank, men eftersom han ska tävla Breeders första veckan i oktober vill jag att han ska vara i toppskick då. Jag planerar att klippa honom på söndag. Då hinner det växa ut lite ny päls innan Breeders och han kommer glänsa som aldrig förr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar