tisdag 3 maj 2016

Suckar mest och bäst

Suck. Ja jag börjar det här inlägget med en suck. Igår när jag vaknade kände jag direkt av lite halsont och min kropp blev mörare och mörare för var timme som gick. Det var inte svårt att lista ut att en förkylning var på väg. Jajamen, idag när jag vaknade var jag mosig och snorig och mör. Suck. Just den här veckan är en väldigt olämplig tid att bli förkyld. Jag är hästvakt, och delvis hundvakt, på Högås eftersom Tessan är i Stockholm måndag-tisdag, hemma onsdag, sen åker hon på meeting med Claudius på torsdag förmiddag och kommer hem på lördag eftermiddag.


Det är inte så många hästar att sköta om, vi släppte unghästarna på bete förra veckan så det är väl tur det men det är dock hästar som ska ha mat och släppas ut, stallet ska fixas, hästar som ska ridas, hästar som ska in osv. Dessutom jobbar jag på heltid.


Idag gav pappa mig ledigt så jag kunde ta det lugnt och vila upp mig. Passande på att åka ut till mitt hus och måla lite. Vill så gärna att renoveringen ska bli klar så jag kan flytta in!



Två bilder på köket.

Nu ska jag vila lite innan jag ska bege mig till Högås. Jag har hela stallet kvar att fixa, tre hästar att rida och insläpp. Får kanske proppa i mig lite kakor och socker nu innan så jag orkar... Frästande men kanske inte det hållbaraste eller nyttigaste. Det får bli en bärig smoothie istället! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar