torsdag 19 maj 2016

OS-träning

Idag har jag och Stene varit på OS-träning. Nu kanske ni tänker på de Olympiska spelen men det är icke det jag menar. Min hopptränare heter Olof Smith och har de fantastiskt häftiga initialerna O.S. Olof driver ett utbildning- och försäljningsstall tillsammans med hans fru, Frida Smith. De kallar sitt företag OS-Hästar. Ganska skojsigt. :-) Här kan ni läsa mer om OS-Hästar.


Hoppträningen gick väldigt bra. Jag kunde ta till mig all feedback och omsätta den till min ridning. Stene lyssnade fint på mig och vi löste alla utmaningar. Det enda jag kunde önskat mig mer var att Stene kunde hoppat upp lite till. Nu var han i några bommar. Vi har höjt svårighetsgraden samt hinderna så han behöver nog bara vänja sig vid att hoppa lite större. Det är ingen big deal utan bara att fortsätta jobba på på samma nivå och höjd tills han vant sig och är redo för att ta nästa steg upp.


Förra helgen debuterade Stene och jag 90 cm + 100 cmpå tävlingbanan. Vi var felfria i 90 och hade en pet i 100 men gjorde två fina rundor. Vill ni läsa en mer detaljerad rapport från tävlingen klicka här.


Stene blickar ut över sina kommande utmaningar. I helgen som kommer ska vi till Lomma och hoppa 95 cm + 100 cm. Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar