onsdag 18 maj 2016

Charlotte Dujardin

Jag tror jag smäller av!!! Idag publicerade SWB att Charlotte Dujardin ska vara testryttare för 4-åringarna på Breeders. Hur häftigt är inte det?! Ah det är så coolt! Och dessutom finns möjligheten att Dujardin testrider min häst. Alltså MIN häst. Bigge är ju fyra år och vårt mål har länge varit att delta i finalen på Breeders Trophy. Det är en lång väg innan man är där och det är långt från alla som kommer bland de bästa som går vidare till testryttaren. Först måste vi kvala till Breeders via Kvalitetsbedömningen eller vid speciella dressyruttagningar. Klarar vi det måste vi vara tillräckligt bra på breeders i semifinalen för att gå vidare till den stora finalen där testryttaren, i år Dujardin, rider och bedömer hästarna.


Förstår ni motivationskicken jag fick när jag fick veta detta. Ojojoj vad det ska tränas flitigt. Både häst och ryttare ska få jobba hårt. Bigge har en vecka kvar i träning innan han går på sommarbete medan jag började uppladdningen redan idag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar