söndag 8 maj 2016

Soliga dagar

Hur underbara har inte de senaste dagarna varit?! Vädret har varit perfekt! Sol, vindstilla och ungefär 20 grader. Nice!


Torsdag
Började dagen med morgonpasset på jobbet. När jag slutat efter lunch stod hästarna på schemat. Tessan åkte på meeting med Claudius så jag blev själv hemma men Tessan hade fixat allt i stallet på förmiddagen så jag kunde börja rida direkt. Först ut var Bigge. Han gick ett lättare arbetspass/ jogging på ridbanan. Han var fin men lite solseg som hästarna kan bli såhär i början av sommaren när de inte vant sig vid värmen än.


Nästa häst till rakning var Stene. Planen var egentligen att vi skulle hoppat bana inför helgens tävling i onsdags (dagen innan) men eftersom jag var sjuk blev det inte av. Så jag fick hoppa Stene utan Tessan nu istället. I vanliga fall försöker vi undvika att hoppa när vi är ensamma men eftersom Tessan var på meeting och Stene och jag hade en tävling inplanerad på söndag gjorde vi ett undantag. Jag byggde bara fyra hinder, ett räcke på långsidan, en kombination på ena diagonalen och en oxer på andra diagonalen så det blev som en evighetsbana. Jag ville inte bygga för många hinder eftersom tävlingen på söndag är ute och det brukade det vara lite längre distanser på utebanor. Och på en 20x40 ridbana är det lite begränsat hur många hinder man kan trycka in och samtidigt få lite längre distanser, som jag ville. Det gick jättebra! Stene hoppade fint, låg kvar i tempo och kom bra på distanserna. Vi känner oss redo och taggade inför söndag!


På kvällen var Johanna och jag ute och gick en lång(!) runda. Jag hade på mig mina nya skor och i slutet av rundan kände jag att jag fått skoskav. Det var inte så illa men det var ändå ett sår stort som en tia.



Mamma och jag gjorde varsin smoothie efter jobbet och vilade lite på gräsmattan innan jag cyklade till hästarna. 

Fredag
Jag gick upp tidigt på morgonen och släppte ut hästarna innan jag körde till Lund. En av mina bästa vänner jobbar som frisör och idag var det dags att bli fin i håret igen (var ungefär ett år sedan sist, haha). När mitt hår var klart gick vi och käkade lunch tillsammans. Alltid lika roligt att umgås med fina vänner.

Båda hästarna, Stene och Bigge, hade inplanerad vilodag idag eftersom jag först skulle till frisören och jobba kväll.

Så här fin blev jag i håret. Tack världens bästa Lottis! Här är salongens hemsidan: Stråh

När jag kom hem från Lund och tog av mina skor (samma skor som jag haft när jag gick med Johanna, så dumt av mig) såg jag att mitt skoskav hade blivit så mycket värre. AJ! Jaha, jag fick spendera resten av dagen i foppatofflor.

Lördag
Jobbade morgon. Åkte till hästarna efter lunch, fortfarande iklädd foppatofflor, i hopp om att ändå kunna rida. Mmm, det gick sådär när jag tog på mig mina ridskor "men det gör säkert inte ont när jag sitter i sadeln och rider". Jag gjorde iordning Stene och gick ut till ridbanan. Satt upp. Satt av. Jag kunde inte ens sätta foten i stigbyglen, det var omöjligt att jag skulle kunna rida eller tävla imorgon. Det hade kanske gått bra om jag fått rida barfota eller i mina foppatofflor. Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Det är så tråkigt när man inte kan rida. Blö. Blä. Ahrg. Tråkigt. Hoppas det läker fort så jag snart kan sitta upp i sadeln igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar